Selecteer een pagina

We weten allemaal dat je een gezonde levensstijl nodig hebt als je gewicht wilt verliezen. Dit doe je bijvoorbeeld door gezond te eten en veel te bewegen, maar omdat dit makkelijker gezegd is dan gedaan hebben we wat tips voor je verzameld! In deze blog lees je vijf tips over hoe ook jij snel en eenvoudig kan afvallen/

Hou bij wat je eet

Pas als je weet wat je eet kan je bepalen wat je wilt veranderen en vervangen of laten vallen. Afvallen begint namelijk bij bewustwording. Hou iedere dag bij wat je eet. Dit kan in een boekje, maar tegenwoordig zijn er ook tientallen apps waarin je dit precies kan bijhouden. Door dit te doen krijg je meer inzichten in wat je eet en drinkt op een dag. Dit maakt het ook makkelijker om slechte dingen in je dieet te herkennen en te verwijderen. Soms zijn bepaalde dingen slechter dan je in eerste instantie zal denken. Dit is er handig, maar let er wel op dat je niet obsessief calorieën gaat tellen.

Beweeg veel

Het een kan niet zonder het ander: afvallen is een combinatie van voeding en beweging. Uit onderzoek blijkt dat de hele dag door lichte bewegingen doen gezond is. Loop even naar je collega toe in plaats van een mailtje te sturen, ga op de fiets boodschappen doen en pak de trap in plaats van de lift. Wil je gaan sporten in de sportschool? Let dan wel op dat je het rustig oppakt en een goed schema volgt. Wanneer je te hard van stapel gaat of niet weet wat je het beste kan doen zul je eerder stoppen.

Eet met aandacht

Door te eten met aandacht zorg je dat je minder eet. Je wordt een stuk bewuster van wat je aan het doen bent; afleiding zorgt er namelijk voor dat je niet zeker weet of je al genoeg gegeten hebt. Laat de tv dus uitstaan en eet in plaats van op de bank aan tafel. Ook het nemen van kleine hapjes en goed kauwen helpen. Het vergroot de smaaksensatie, waardoor je minder eet.

Gebruik een klein bord

Dit is dé manier om je hersenen in de maling te nemen. Door te eten van een kleiner bord denken je hersenen namelijk dat je meer eet, omdat dezelfde hoeveelheid eten een groter deel van het bord vult. Je zult hier dus sneller vol van raken. Dit is een van de makkelijkste manieren om minder te eten!

Eet veel eiwit en vezels

Eiwitten en vezels zorgen ervoor dat je tussen maaltijden geen honger krijgt. Heb je dit dus wel, dan is het belangrijk om erop te letten dat je bij elke maaltijd voldoende eiwitten en vezels binnenkrijgt. Ze blijven namelijk langer in je maag dan koolhydraten, waardoor je langer het gevoel hebt dat je vol zit. Hiermee kan je dus voorkomen dat je eet kicks krijgt wanneer je bijvoorbeeld minder gaat eten dan je gewend bent.

Snel gewicht afvallen

Ga je binnenkort op vakantie of heb je een fotoshoot waar je gewicht voor wilt verliezen? Dan zijn er natuurlijk ook opties om in korte tijd wat kilo’s kwijt te raken. Dit kan je bijvoorbeeld aan de hand van een voedingsschema. Zo kan je wel 10 kilo afvallen in 3 weken tijd! Dit lijkt misschien lastig, maar met het juiste schema en hulp is het makkelijker dan je denkt. Voor je het weet zijn die kilo’s eraf en kan je met een gerust hart en een goede summer body op vakantie!